Miércoles de Ceniza

 Ye'l primer día de la Cuaresma nos calendarios católico y anglicano, como asina tamién de diverses denominaciones  protestantes  (luterana, metodista, presbiteriana y delles bautistes).
Celébrase cuarenta díes antes del Domingu de Ramos que da empiezu a la Selmana Santa. Esti día, que ye pa los católicos día d'ayunu y astinencia, igual que'l Vienres Santu, realízase la imposición de la ceniza a los fieles qu'asisten a misa. Estes cenices ellaborar a partir de la quema de los ramos del Domingu de Ramos del añu anterior, y son bendiches y asitiaes sobre la cabeza de los fieles como signu de la caducidá de la condición humana; como signu penitencial, yá usáu dende l'Antiguu Testamentu; y como signu de conversión, que tien de ser la nota dominante mientres tola Cuaresma.
Afítose la duración de la Cuaresma en  40 díes, ésta empezaba 6 semana antes de la Pascua. Pa calcular la fecha de la Pascua usaba'l llamáu domingu de "cuadraxésima". Y equí surdió un inconveniente: dende los oríxenes nunca se ayunó en día domingu por ser "día de fiesta", la celebración del día del Señor. Entós, movióse l'empiezu de la Cuaresma al miércoles previu al primer sábadu del mes.

Castellano:
Es el primer día de la Cuaresma en los calendarios católico y anglicano, como así también de diversas denominaciones  protestantes  (luterana, metodista, presbiteriana y algunas bautistas).
Se celebra cuarenta días antes del Domingo de Ramos que da comienzo a la Semana Santa. Este día, que es para los católicos día de ayuno y abstinencia, igual que el Viernes Santo, se realiza la imposición de la ceniza a los fieles que asisten a misa. Estas cenizas se elaboran a partir de la quema de los ramos del Domingo de Ramos del año anterior, y son bendecidas y colocadas sobre la cabeza de los fieles como signo de la caducidad de la condición humana; como signo penitencial, ya usado desde el Antiguo Testamento; y como signo de conversión, que debe ser la nota dominante durante toda la Cuaresma.
Se fijo la duración de la Cuaresma en  40 días, ésta comenzaba 6 semanas antes de la Pascua. Para calcular la fecha de la Pascua se usaba el llamado domingo de "cuadragésima". Y aquí surgió un inconveniente: desde los orígenes nunca se ayunó en día domingo por ser "día de fiesta", la celebración del día del Señor. Entonces, se movió el comienzo de la Cuaresma al miércoles previo al primer sábado del mes.




No hay comentarios:

Publicar un comentario