La Despoblación de les Cuenques

Frenar la despoblación ye una asignatura pindia nes contornes mineres asturianes. El conceyu de Mieres lleva años trabayando para asitiar vecinos; l'equipu de gobiernu d'Izquierda Xunida ponía en marcha en 2019 la so 'Estratexa Mieres 2030', coles mires de xenerar empléu, frenar la despoblación y atraer a nuevos vecinos, y apostar por un modelu territorial sostenible. Trés frentes de trabayu para llograr que Mieres tenga futuru. Dende ese anuncio y a pesar de les midíes adoptaes el conceyu lleva perdíos 938 vecinos dende esi añu, magar s'espera que los datos nun ameyoren. Dar por fechu qu'una vegada constataes les cifres de 2021 el conceyu va tar per debaxo de los 37.000 vecinos, polo que va tener una población similar a la de 1915, dómina na que'l conceyu cabecera de la contorna del Caudal ganaba población, y asina lo fixo hasta 1960 cuando había 70.871 vecinos. La década de los 60 marcó'l cayente poblacional que na actualidá caltiense. Dende entós el conceyu perdió 33.845 vecinos a un ritmu d'unos cuatrocientos añales, aprosimao. La política mierense centrar en frenar esti despoblamientu con midíes como la conxelación de tases ya impuestos -per octavu añu consecutivu-, y ufiértense bonificaciones fiscales por que vivir en Mieres sía curiosu. Pero como reconoz el mesmu alcalde, Aníbal Vázquez, «cuntamos con una población avieyada, y ye habitual que cada añu haya más fallecimientos que nacencies». A pesar d'ello'l gobiernu d'IX sigui adoptando una política enfocada a «ganar residentes, ufiertar servicios públicos calidable y a crear empléu». Na actualidá'l conceyu cunta con 9.942 vecinos con una edá cimera a los 65 años, lo que significa un 26,5% de la so población total. Pela cueta solo viven nel conceyu 4.526 vecinos con menos de dieciocho años, un 12,2% de dicha población, menos de la metá de los mayores de 65. Cifres que lleven a constatar que nel últimu llustru los fallecimientos supongan, añalmente, el triple que les nacencies, siendo estos inferiores a 200.

La mayor perda de vecinos qu'asumió Mieres producir ente los años 1990 y 2000 con un amenorgamientu de 8.120 mierenses, coincidiendo col final de la minería. La otra gran baxada de vecinos producir ente les décades de los 50 y los 60 cuando la entós gran locomotora económica d'Asturies, Fábrica de Mieres, empezaba a desmoronarse.
MARTA VARELA

https://www.elcomercio.es/asturias/cuenques/mieres-consigue-frenar-20220110000545-ntvo.html

Castellano:

Frenar la despoblación es una asignatura pendiente en las comarcas mineras asturianas. El concejo de Mieres lleva años trabajando para asentar vecinos; el equipo de gobierno de Izquierda Unida ponía en marcha en 2019 su 'Estrategia Mieres 2030', con el objetivo de generar empleo, frenar la despoblación y atraer a nuevos vecinos, y apostar por un modelo territorial sostenible. Tres frentes de trabajo para lograr que Mieres tenga futuro. Desde ese anuncio y a pesar de las medidas adoptadas el concejo lleva perdidos 938 vecinos desde ese año, si bien se espera que los datos no mejoren. Se da por hecho que una vez constatadas las cifras de 2021 el concejo estará por debajo de los 37.000 vecinos, por lo que tendrá una población similar a la de 1915, época en la que el concejo cabecera de la comarca del Caudal ganaba población, y así lo hizo hasta 1960 cuando había 70.871 vecinos.

La década de los 60 marcó el declive poblacional que en la actualidad se mantiene. Desde entonces el concejo ha perdido 33.845 vecinos a un ritmo de unos cuatrocientos anuales, aproximadamente. La política mierense se centra en frenar este despoblamiento con medidas como la congelación de tasas e impuestos -por octavo año consecutivo-, y se ofrecen bonificaciones fiscales para que vivir en Mieres sea atractivo. Pero como reconoce el propio alcalde, Aníbal Vázquez, «contamos con una población envejecida, y es habitual que cada año haya más defunciones que nacimientos». A pesar de ello el gobierno de IU continúa adoptando una política enfocada a «ganar residentes, ofertar servicios públicos de calidad y a crear empleo».

En la actualidad el concejo cuenta con 9.942 vecinos con una edad superior a los 65 años, lo que significa un 26,5% de su población total. Por el contrario solo viven en el concejo 4.526 vecinos con menos de dieciocho años, un 12,2% de dicha población, menos de la mitad de los mayores de 65. Cifras que llevan a constatar que en el último lustro las defunciones supongan, anualmente, el triple que los nacimientos, siendo estos inferiores a 200.

La mayor pérdida de vecinos que asumió Mieres se produjo entre los años 1990 y 2000 con una disminución de 8.120 mierenses, coincidiendo con el final de la minería. La otra gran bajada de vecinos se producía entre las décadas de los 50 y los 60 cuando la entonces gran locomotora económica de Asturias, Fábrica de Mieres, comenzaba a desmoronarse.
MARTA VARELA

https://www.elcomercio.es/asturias/cuencas/mieres-consigue-frenar-20220110000545-ntvo.html