Nes parroquies d'Asturies celebra la tradicional bendición de los ramos, palmes o'l lloréu, pa lo cual, los neños, padres y güelos llevamos una caña de lloréu a cual más floríu y grande.
Esiste una tradición polo cual los afiaos hasta un añu dempués de casase lleven “la palma o'l lloréu benditu” a los padrinos pa recibir el domingu de Pascua, a cambéu, “el bollu” o “pegarata”. La postrera, un añu dempués de tar casáu, que los padrinos daben a los sos afiaos, recibe'l nome de “la enrama ”.
En dómines de falta, si los padrinos nun disponíen de medios pa regalar dulces, preparaben y mandaben cocer una masa de pan embutío de güevos cocíos, o una boya con güevos, chorizu, llacón y tocín. Anguaño fáense regalos de toa índole, inclusive dineru en metálicu.
Otru costume que se va perdiendo ye l'asitiar un ramu de lloréu benditu na puerta de la casa, güertes, cuadres, praos, etc. pa espulsar d'ellos cualesquier mal que pudiera habese coláu. Resulten bastantes interesaes les fórmules pa efectuar la bendición, según la forma en que l'agua adquier un calter purificador todopoderosu, sobretou venceyáu a la naturaleza. Nes zones central y oriental d'Asturies yeren éstes les formes más habituales:
Fora sapos, fora ratos, fora toa maldición,
allá va l'agua bendito col
ramu de la Pasión.
Fora sapos, fora ratos, fora toa comición
qu'equí ésta l'agua bendito y
el ramu de la Pasión.
Urbiés, como nel restu de los pueblos, nun yera ayenu a nengún d'estos actos, creencies, ritos o como queramos denominar pero que col pasu del tiempu forma parte de la nuesa cultura y tradición.
Mientres tola cuaresma, recuerdo la espresión cola mio madre y supongo que'l restu de madres fadríen lo mesmo, repitíennos la obligatoriedá de confesar y cumplir con pascua (comulgar).De fechu munchos homes, dempués de tantes insistencies, protestes, súpliques y hasta amenaces de les sos muyeres, decidir a cumplir con pascua.
Tamién estes feches, cuaresma y la Selmana Santa, el períodu d'ayunos y astinencies, que s'empecipió'l Miércoles de Ceniza, algamaba les sos mayores cotes de realización. Retírense les carnes pero ufiértense pescáivos, dulces, güevos, frutes, vieno y los llicores que nunca fueron pecao, sinón virtú hasta'l domingu de gloria o de resurrección en que tou vuelve a la normalidá con carnes, vinos y llambiotaes.Depués pascuina y pa …escuela.
“Ser tolerante y respetuosu con el costumes y creencies ye cuestión de convivencia y d'integración”
Esiste una tradición polo cual los afiaos hasta un añu dempués de casase lleven “la palma o'l lloréu benditu” a los padrinos pa recibir el domingu de Pascua, a cambéu, “el bollu” o “pegarata”. La postrera, un añu dempués de tar casáu, que los padrinos daben a los sos afiaos, recibe'l nome de “la enrama ”.
En dómines de falta, si los padrinos nun disponíen de medios pa regalar dulces, preparaben y mandaben cocer una masa de pan embutío de güevos cocíos, o una boya con güevos, chorizu, llacón y tocín. Anguaño fáense regalos de toa índole, inclusive dineru en metálicu.
Otru costume que se va perdiendo ye l'asitiar un ramu de lloréu benditu na puerta de la casa, güertes, cuadres, praos, etc. pa espulsar d'ellos cualesquier mal que pudiera habese coláu. Resulten bastantes interesaes les fórmules pa efectuar la bendición, según la forma en que l'agua adquier un calter purificador todopoderosu, sobretou venceyáu a la naturaleza. Nes zones central y oriental d'Asturies yeren éstes les formes más habituales:
Fora sapos, fora ratos, fora toa maldición,
allá va l'agua bendito col
ramu de la Pasión.
Fora sapos, fora ratos, fora toa comición
qu'equí ésta l'agua bendito y
el ramu de la Pasión.
Urbiés, como nel restu de los pueblos, nun yera ayenu a nengún d'estos actos, creencies, ritos o como queramos denominar pero que col pasu del tiempu forma parte de la nuesa cultura y tradición.
Mientres tola cuaresma, recuerdo la espresión cola mio madre y supongo que'l restu de madres fadríen lo mesmo, repitíennos la obligatoriedá de confesar y cumplir con pascua (comulgar).De fechu munchos homes, dempués de tantes insistencies, protestes, súpliques y hasta amenaces de les sos muyeres, decidir a cumplir con pascua.
Tamién estes feches, cuaresma y la Selmana Santa, el períodu d'ayunos y astinencies, que s'empecipió'l Miércoles de Ceniza, algamaba les sos mayores cotes de realización. Retírense les carnes pero ufiértense pescáivos, dulces, güevos, frutes, vieno y los llicores que nunca fueron pecao, sinón virtú hasta'l domingu de gloria o de resurrección en que tou vuelve a la normalidá con carnes, vinos y llambiotaes.Depués pascuina y pa …escuela.
“Ser tolerante y respetuosu con el costumes y creencies ye cuestión de convivencia y d'integración”
Castellano:
En las parroquias de Asturias se
celebra la tradicional bendición de los ramos, palmas o el laurel, para
lo cual, los niños, padres y abuelos llevamos una rama de laurel a cual más florido
y grande.
Existe una tradición
por lo cual los ahijados hasta un año después de casarse llevan “la palma o el laurel bendito” a los padrinos
para recibir el domingo de Pascua, a cambio, “el bollu” o “pegarata”. La
última, un año después de estar casado, que los padrinos daban a sus ahijados, recibe el
nombre de “la enrama ”.
En épocas de carencia,
si los padrinos no disponían de medios para regalar dulces, preparaban y
mandaban cocer una masa de pan embutida de huevos cocidos, o una boya con
huevos, chorizo, lacón y tocino. Actualmente se hacen regalos de toda índole,
incluso dinero en metálico.
Otra costumbre que se va
perdiendo es la colocar una ramo de laurel bendito en la puerta de la casa,
huertas, cuadres, praos, etc. para
expulsar de ellos cualquier mal que pudiera haberse colado. Resultan bastantes
curiosas las fórmulas para efectuar la bendición, así como la forma en que el
agua adquiere un carácter purificador todopoderoso, sobretodo vinculado a la
naturaleza. En las zonas central y oriental de Asturias eran éstas las
formas más habituales:
Fuera sapos, fuera
ratos,
fuera toda maldición,
allá va el agua bendita
con el ramu de la
Pasión.
Fuera sapos, fuera
ratos,
fuera toda comezón
que aquí ésta el agua
bendita
y el ramo de la
Pasión.
Urbiés, como en el
resto de los pueblos, no era ajeno a ninguno de estos actos, creencias, ritos o
como queramos denominar pero que con el paso del tiempo forma parte de nuestra
cultura y tradición.
Durante toda la
cuaresma, recuerdo la expresión con mi madre y supongo que el resto de madres
harían lo mismo, nos repetían la obligatoriedad de confesar y cumplir con pascua
(comulgar).De hecho muchos hombres, después de tantas insistencias, protestas,
súplicas y hasta amenazas de sus mujeres, se decidían a cumplir con pascua.
También estas fechas,
cuaresma y la Semana Santa, el período de ayunos y abstinencias, que se inició
el Miércoles de Ceniza, alcanzaba sus mayores cotas de realización. Se retiran
las carnes pero se ofrecen pescaos, dulces, huevos, frutas, vino y los licores que nunca fueron pecao, sino virtud hasta el
domingo de gloria o de resurrección en que todo vuelve a la normalidad con carnes, vinos y llambiotaes.Luego pascuina y
pa …escuela.
“Ser tolerante y
respetuoso con las costumbres y creencias es cuestión de convivencia y de
integración”
Foto publicada en "Yo soy de Urbies"
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