Pascua, Pascuina y pa…… escuela

Nes parroquies d'Asturies celebra la tradicional bendición de los ramos, palmes o'l lloréu, pa lo cual, los neños, padres y güelos  llevamos una caña de lloréu a cual más floríu y grande.
Esiste una tradición polo cual los afiaos hasta un añu dempués de casase lleven    “la palma o'l lloréu benditu” a los padrinos pa recibir el domingu de Pascua, a cambéu, “el bollu” o “pegarata”. La postrera, un añu dempués de tar casáu, que los  padrinos daben a los sos afiaos, recibe'l nome de “la enrama  ”.
En dómines de falta, si los padrinos nun disponíen de medios pa regalar dulces, preparaben y mandaben cocer una masa de pan embutío de güevos cocíos, o una boya con güevos, chorizu, llacón y tocín. Anguaño fáense regalos de toa índole, inclusive dineru en metálicu.
Otru costume que se va perdiendo ye l'asitiar un ramu de lloréu benditu na puerta de la casa, güertes, cuadres, praos, etc.  pa espulsar d'ellos cualesquier mal que pudiera habese coláu. Resulten bastantes interesaes les fórmules pa efectuar la bendición, según la forma en que l'agua adquier un calter purificador todopoderosu, sobretou venceyáu a la naturaleza.  Nes zones central y oriental d'Asturies yeren éstes les formes más habituales:
               Fora sapos, fora ratos, fora toa maldición,
               allá va l'agua bendito col
               ramu de la Pasión.
               Fora sapos, fora ratos, fora toa comición
               qu'equí ésta l'agua bendito y 

               el ramu de la Pasión.

Urbiés, como nel restu de los pueblos, nun yera ayenu a nengún d'estos actos, creencies, ritos o como queramos denominar pero que col pasu del tiempu forma parte de la nuesa cultura y tradición.
Mientres tola cuaresma, recuerdo la espresión cola mio madre y supongo que'l restu de madres fadríen lo mesmo, repitíennos la obligatoriedá de confesar y cumplir con pascua (comulgar).De fechu munchos homes, dempués de tantes insistencies, protestes, súpliques y hasta amenaces de les sos muyeres, decidir a cumplir con pascua.
Tamién estes feches, cuaresma y la Selmana Santa, el períodu d'ayunos y astinencies, que s'empecipió'l Miércoles de Ceniza, algamaba les sos mayores cotes de realización. Retírense les carnes pero ufiértense pescáivos, dulces, güevos, frutes, vieno y  los llicores que nunca fueron  pecao, sinón virtú hasta'l domingu de gloria o de resurrección en que tou vuelve a la normalidá con  carnes, vinos y llambiotaes.Depués pascuina y pa …escuela.

“Ser tolerante y respetuosu con el costumes y creencies ye cuestión de convivencia y d'integración”


Castellano:
 En las parroquias de Asturias se celebra la tradicional bendición de los ramos, palmas o el laurel, para lo cual, los niños, padres y abuelos  llevamos una rama de laurel a cual más florido y grande.
Existe una tradición por lo cual los ahijados hasta un año después de casarse  llevan  “la palma o el laurel bendito” a los padrinos para recibir el domingo de Pascua, a cambio, “el bollu” o “pegarata”. La última, un año después de estar casado, que  los padrinos daban a sus ahijados, recibe el nombre de  “la enrama ”.
En épocas de carencia, si los padrinos no disponían de medios para regalar dulces, preparaban y mandaban cocer una masa de pan embutida de huevos cocidos, o una boya con huevos, chorizo, lacón y tocino. Actualmente se hacen regalos de toda índole, incluso dinero en metálico.
Otra costumbre que se va perdiendo es la colocar una ramo de laurel bendito en la puerta de la casa, huertas, cuadres, praos, etc.  para expulsar de ellos cualquier mal que pudiera haberse colado. Resultan bastantes curiosas las fórmulas para efectuar la bendición, así como la forma en que el agua adquiere un carácter purificador todopoderoso, sobretodo vinculado a la naturaleza.  En las zonas central y oriental de Asturias eran éstas las formas más habituales:
Fuera sapos, fuera ratos,
fuera toda maldición,
allá va el agua bendita
con el ramu de la Pasión.
Fuera sapos, fuera ratos,
fuera toda comezón
que aquí ésta el agua bendita
y el ramo de la Pasión.

Urbiés, como en el resto de los pueblos, no era ajeno a ninguno de estos actos, creencias, ritos o como queramos denominar pero que con el paso del tiempo forma parte de nuestra cultura y tradición.
Durante toda la cuaresma, recuerdo la expresión con mi madre y supongo que el resto de madres harían lo mismo, nos repetían la obligatoriedad de confesar y cumplir con pascua (comulgar).De hecho muchos hombres, después de tantas insistencias, protestas, súplicas y hasta amenazas de sus mujeres, se decidían a cumplir con pascua.
También estas fechas, cuaresma y la Semana Santa, el período de ayunos y abstinencias, que se inició el Miércoles de Ceniza, alcanzaba sus mayores cotas de realización. Se retiran las carnes pero se ofrecen pescaos, dulces, huevos,  frutas, vino y los licores que  nunca fueron pecao, sino virtud hasta el domingo de gloria o de resurrección en que todo vuelve a la normalidad con  carnes, vinos y llambiotaes.Luego pascuina y pa …escuela.


“Ser tolerante y respetuoso con las costumbres y creencias es cuestión de convivencia y de integración”

Foto publicada en "Yo soy de Urbies"

https://www.facebook.com/groups/62465918488/?ref=bookmarks

No hay comentarios:

Publicar un comentario